Det Kgl. Teaters "Billy Elliot the Musical" har skønne medvirkende og en ekstremt vellykket scenografi, men vi savner klarhed i fortællingen.
Musicalversionen af Kay Pollaks Oscar-nominerede film ”Som i himlen” savner nogle af filmens nuancer, men musikalsk er den i verdensklasse.
Kasper Holtens opsætning af ”Amadeus” på Det Kgl. Teater i 2019 høstede mange anmelderroser, men genopsætningen er ikke lige så vellykket.
Det Kongelige Teaters opsætning fremhæver ungdommeligheden i ”West Side Story”, der kun næsten lever op til musikken af Det Kongelige Kapel.
Kvaliteten i de tre danseværker under titlen ”Giant Steps” er for svingende, og vi spørger os selv, hvorfor de overhovedet skal ses sammen.
De bevingede sylfider bliver for jordbundne i Nikolaj Hübbes version af August Bournonvilles udødelige balletklassiker ”Sylfiden”.
Det Kongelige Teater byder igen indenfor til ”Ballet de Luxe”, hvor programmet består af mesterlige koreografier med mere teknik end ynde.
Operasangerne tilfører vokalt overskud til nogle af de krævende sange i musicalen ”Sweeney Todd”, men der er ikke meget musical over det.
Gregory Dean har skabt en ballet om Karen Blixens livshistorie, men den ikke går i dybden på psykologien hos den markante forfatter.
San Francisco Ballet gæster København med klassiker-balletten "Romeo og Julie", hvor Julie er i fokus, og Romeo forputter sig i kulissen.