Moesgaard Museum danner rammen om "Kong Arthur", der har masser af effekter og over 100 statister, men fejler fatalt i historiefortællingen.
Det Kongelige Teaters "De fulde" af russiske Ivan Vyrypajev er en sjov forestilling, selvom den vist havde mere på hjerte, end som så.
Det Kongelige Teater er på turné med komedien "Mixdouble" af Lærke Sanderhoff – et grimt, pinligt og underholde spejlbillede af os selv.
Parringen af Wayne McGregors "AfteRite" og Harald Landers "Etudes" er noget søgt, men de to værker viser os et balletkompagni med råstyrke.
Med ironisk distance fordufter dramaet i Thomas Bendixens ”Hvem er bange for Virginia Woolf?” af Edward Albee på Det Kongelige Teater.
Iscenesættelsen af operaen "Turandot" er klumpet og meningsløs, mens Det Kongelige Kapel og de medvirkende imponerer musikalsk.
”Amadeus” på Det Kongelige Teater er en mesterlig iscenesættelse af Kasper Holten, hvor vi møder Wolfgang Amadeus Mozart og Antonio Salieri.
Nu opsættes nobelprismodtager Johannes V. Jensens roman ”Kongens fald” som teater af Det Kongelige Teater og Aarhus Teater.
Gensyn med "Riget" i Skuespilhuset. Porten til "Riget" har åbnet sig påny på Det Kgl. Teater. Her er en herlig Kirsten Olesen i rollen som fru Drusse og en fabelagtig Thomas W. Gabrielsson i rollen som den svenske overlæge Helmer.
Historien om Moses og hans bror Ramses, som vi kender den fra DreamWorks' animationsfilm "Prinsen af Egypten", opsættes nu som musical både på dansk og på engelsk. Lars Mølsted og Diluckshan Jeyaratnam er strålende som de to brødre.