Skæve og originale greb på aktuelle emner kendetegner det 50 år gamle Hjørringrevyen, der ikke ligner nogen andre sommerrevyer i Danmark.
Idéerne er for mange og fravalgene for få i Jennifer Vedsted Christiansens kaotiske musikforestilling "Nordkraft" på Aalborg Teater.
Anita er tilbage på Aalborg Teater, hvor en rørende og begavet "Dødsbo på pløjemarken" afrunder den fremragende trilogi "Henvendelse Anita".
Igen i år imponerer Henrik Baloo Andersens lille og særdeles velspillende bigband, men vi savner lidt af Hjørringrevyens groteske særpræg.
Jon Fosses eksistentielle og poetiske ”Jeg er vinden” er aldeles velfungerende med klovneansigter og psykedeliske farver på Aalborg Teater.
Det er især Camilla Gjelstrups behandling af Medeas indestængte vrede og vaklende sind, der gør Aalborg Teaters ”Medea” et besøg værd.
Hjørringrevyen er måske landets mest gakkede, skæve og morderne – også selvom iscenesættelsen af dette års revy hænger lidt i bremserne.
”Revolution i kommunen” er en fremragende toer til Henrik Szklanys socialrealistiske drama ”Alle mulige ting til salg” om samfundets tabere.
Studerende fra Den Danske Scenekunstskole dramatiserer og iscenesætter erotiske noveller af Stefan Zweig i fine opsætninger på Aarhus Teater.
Aalborg Teaters klassikere fungerer ikke, og måske er det tid til, at teaterdirektøren sætter en anden end sig selv til at løse opgaven.