
ANMELDELSE: Til eftertiden, AKT1
"Til eftertiden" fortæller os ikke en traditionel historie, men skaber en postapokalyptisk tilstand lige midt i vores egne karantænehjem.
"Til eftertiden" fortæller os ikke en traditionel historie, men skaber en postapokalyptisk tilstand lige midt i vores egne karantænehjem.
Romantik, komik og poesi gennemstrømmer Det Kongelige Teaters opsætning af Edmond Rostands klassiker ”Cyrano de Bergerac”.
Satireforestillingen "CoryDONG" er den anden forestilling i Ina-Miriam Rosenbaums Projekt Glemmebogen om møgsager fra Christiansborg.
”Amadeus” på Det Kongelige Teater er en mesterlig iscenesættelse af Kasper Holten, hvor vi møder Wolfgang Amadeus Mozart og Antonio Salieri.
Selvom der er fine enkeltpræstationer i ”Pelle Erobreren” på Østre Gasværk Teater, så er helhedsoplevelsen usammenhængende og retningsløs.
Folketeatret besøger Aarhus Teater på sin turné med komedien "De lystige koner". Det er Shakespeare på underholdende og folkelig vis, men ikke på det komiske niveau, som komedien har potentiale til.
“I dag er kroppen alt, og ånden er intet,” siger PH i Ina-Miriam Rosenbaums musikalske monolog “Fandens oldemor” om Agnes Henningsen og Poul Henningsen. ★★★★★☆ Hvordan ville debatten om danskheden, kunsten og den offentlige mening være i dag, hvis Poul…