Det er tragedieslutningen, der bliver frigørelsen for Edward II, der langt hellere vil være sammen med sin elskede, end at bære kongekronen.
Olaf Johannessen og ensemblet kombinerer humor og tragedie i fortællingen om det ultimative nederlag i Det Kongelige Teaters "Richard II".
Sindstilstande og begreber bliver konkrete i Line Knutzons mesterlige komedie ”Ekspedienterne” med munter iscenesættelse af Elisa Kragerup.
Atomfysik, våbenkapløb og far-søn-forhold diskuteres om og om igen i Michael Freyns historiske drama ”København” om Bohr og Heisenberg.
Det Kongelige Teater skildrer storhedstiden hos Ugens Rapport, hvor Kurt Thyboe stod for journalistikken bag de bare bryster på forsiden.
Anna Balslevs version af ”Et dukkehjem” er skåret ind til benet, men dermed kommer vi også til at savne vigtige elementer i dramaet.
De vigtige pointer og den eksemplariske skuespiller vægter ikke nok i forhold til tekniske fejl og et for ufokuseret manuskriptarbejde.
Det Kongelige Teaters "Karantæne" er ikke teater, men den fortæller os om vores nutid på en nærværende og bevægende måde, som kun teatre kan.
"Til eftertiden" fortæller os ikke en traditionel historie, men skaber en postapokalyptisk tilstand lige midt i vores egne karantænehjem.
Shakespeares komedie ”En skærsommernatsdrøm” udsættes for Elisa Kragerups slagkraftige stemme som scenekunstner på Betty Nansen Teatret.