Tivolirevyen 2024 er en god og smuk revy til en underholdende sommeraften i København, selvom det ikke altsammen er lige originalt.
Inflationens trængte familier tager sagen i egen hånd i farcen ”Vi betaler ikke!”, der spiller i en aktuel oversættelse på Nørrebro Teater.
Nørrebro Teaters "Kunsten at være okay" læner sig op ad teaterkoncertgenren med tekster af Nanna Cecilie Bang og musik af Thomas Buttenschøn.
Teaterversionen af Tine Høegs roman ”Tour de chambre” byder på nogle træge minutter, men også imponerende gode skuespilpræstationer.
Fisse-GPS og plat grænsepatrulje i Future V's "Stav til sex" udgør et oplagt alternativ til skolernes obligatoriske seksualundervisning.
Det er først, da vi er forlader Husets Teater, vi opdager hvilke kraftudbrud af skuespilpræstationer, vi har været vidne til i "Lille Eyolf".
Tivoli-gardens orkestre spiller ganske udmærket, men man har desværre forvekslet det med teater og spildt skønne scenekunstneres talent.
Nu opsættes nobelprismodtager Johannes V. Jensens roman ”Kongens fald” som teater af Det Kongelige Teater og Aarhus Teater.
Aarhus Teater præsenterer en "West Side Story" med en helt igennem gennemført iscenesættelse og koreografi, samt et eksemplarisk ensemble, i et af de mest komplekse musicals fra 50'erne.
I teaterkoncerten ”Lyden af de skuldre vi står på” er B.S. Ingemann, N.F.S Grundtvig og H.C. Andersen fortolket i elektroniske arrangementer i en stærk og udtryksfuld forestilling.