“Tid til glæde” handler ikke rigtig om noget og bliver til mere end to timers navlepillende sniksnak, som vi kun sporadisk griner ad.
Lars Noréns ”Sandhed og konsekvens” bliver brutal, ondskabsfuld og dybt underholdende i hænderne på Maria Vinterberg og det eminente hold.
Forfatter og dramatiker Tomas Lagermand Lundme skildrer en virkelighed i ”Kærlig hilsen hadet”, som publikum har svært ved at genkende.
I sin debutforestilling, ”Se på mig når jeg taler til dig”, roder norske Monica Isakstuen kærlighed og incestuøse overgreb hovedløst sammen.
"Til eftertiden" fortæller os ikke en traditionel historie, men skaber en postapokalyptisk tilstand lige midt i vores egne karantænehjem.
Nørrebro Teater skærer ind til benet på Anton Tjekhovs "Kirsebærhaven" med en velovervejet iscenesættelse og formidabelt farceskuespil.
I forestillingen ”Besat” dykker Bornholms Teater ned i dagene efter Danmarks befrielse, hvor Ruslands og Tyskland fortsatte kampen.
Odense Teaters "Min geniale veninde" er med Madeleine Røn Juuls iscenesættelse og Catia Hauberg Engels scenografi temmelig genialt teater.
Sarah Boberg og Lars Simonsen er sublime aktører i franske Pascal Ramberts ordfyldte drama "For enden af kærligheden" på Aarhus Teater.