Det Flydende Teater er tilbage med endnu et musikalsk portræt - denne gang om Josephine Baker, om kunstnerisk frihed og om dobbeltmoral.
”Stormen” er ikke det samme syrede og grotesk morsomme Shakespeare-ballade, som det plejer at være, når Shakes tager fat på klassikerne.
Bornholms Teater ender desværre sin bornholmerkrønike lidt for langt fra det lokale afsæt, der gjorde trilogiens første dele interessante.
Når Shakes og Folketeatret opsætter ”Hamlet”, fyger kokainen igennem luften, og det broderlige kongemord bliver forrettet med et bilbatteri.
Debatterende og morsom teaterversion af Birgitte Possings bog ”Argumenter imod kvinder” udfolder ligestillingsbegrebet uden at moralisere.
Bornholms Teater fortsætter sin bornholmerkrønike med en forestilling om fiskerikrisen, der gjorde tusindvis af bornholmere arbejdsløse.
Simon K. Boberg har klogt og sirligt iscenesat ”Frank vender hjem” på Odense Teater efter Kristian Bang Foss’ velfortalte samtidsroman.
Shakes’ punkversion af ”Macbeth” er fint og sjovt udført, men alt det, der gør den til en Shakespeare-klassiker, er forsvundet.
Der er virkelig gode præstationer i ”Vild med dans – the musical”, men idéen er absurd, og resultatet er i bedste fald ligegyldigt.
Thomas Markmanns ”Død over eliten” på Odense Teater er en højaktuel forestilling om politikerlede og mistillid til det demokratiske system.