Fusionen af dans og skuespil er fremragende, men vi får ikke det bedste af to verdener i ”Bonnie & Clyde” – vi får for lidt af begge dele.
En kabaret med viltre feer og et romantisk eventyr om ægte kærlighed smelter sammen i Odense Teaters ”Skønheden og Udyret”.
”Snedronningen” er en smuk og velfortalt ballet, men storskærmenes indtog i teatret sætter sorte pletter på dronningens scenografi.
Der er ekstremt underholdende slapstick og en lidt for sympatisk Scrooge i Nørrebro Teaters opsætning af ”Et juleeventyr”.
Kvindelige ledere og sexistiske mænd er på tapetet i Sigrid Strøm Reibos moderne opsætning af ”Penthesilea - krig mellem kønnene”.
Julekalenderen ”Snefald” fungerer vældig godt i teaterversionen på Odense Teater, hvor handlingen er skåret ned til to velfortalte timer.
Det Kongelige Teater har spildt resurserne på videodesignet, men har et kæmpe es i ærmet: Morten Hee Andersen i rollen som ’Tvebak’.
Vi har selv valgt vore statsledere, og derfor er kritikken af dem en kritik af os selv. Det er pointen i Elfriede Jelineks "Folkekongen”.
”Peggy Pickit ser Guds ansigt” på Odense Teater er en kompakt forestilling af Roland Schimmelpfennig om misforholdet mellem iland og uland.
Gregory Dean har skabt en ballet om Karen Blixens livshistorie, men den ikke går i dybden på psykologien hos den markante forfatter.