Musicalversionen af ”Den skaldede frisør” er en klassisk, romantisk musical om troen på kærlighed og et queer-tvist, der passer til tiden.
Den 28-årige dramatiker, instruktør og teaterchef Anna Malzer har med forestillingen ”Tatovering” skabt endnu et relevant og nutidigt værk.
Det gode og kærlige har trange kår hos de to tvillingebrødre i Husets Teaters dybt rørende version af Agota Kristofs ”Det store stilehæfte”.
Nørrebro Teater skærer ind til benet på Anton Tjekhovs "Kirsebærhaven" med en velovervejet iscenesættelse og formidabelt farceskuespil.
Kaj Munks ”Ordet” handler om den rene tro, mens det slår gnister imellem grundtvigianeren Mikkel Borgen og indremissionæren Peter Skrædder.
Det bliver et følsomt og velspillet faderopgør på Teatret Møllen, hvor Lars Noréns ”Mod til at dræbe” er opsat med sønderjysk dialekt.
Odense Teaters musikalske opsætning af Shakespeares ”Helligtrekongersaften” er en klassisk komedie, der passer til tiden.
Sicilia Gadborg Høegh præsterer fremragende i teaterversionen af Tine Høegs "Nye rejsende" med iscenesættelse af Johan Sarauw.
Goethes ”Den unge Werthers lidelser” opsættes nu i to vidunderlige versioner, der går til opgaven med vidt forskellige indgangsvinkler.
Både underholdningsværdien og det kunstneriske niveau er højt, når jazzmusikere, komikere, skuespillere og artister mødes i "Xmas Cabaret".