Simon K. Boberg har klogt og sirligt iscenesat ”Frank vender hjem” på Odense Teater efter Kristian Bang Foss’ velfortalte samtidsroman.
Den store afskedssalut for Ulf Pilgaard i Cirkusrevyen er en fis i hornlygten, og Ulf må fejre sig selv med en sidste dronningeparodi.
Mette-mor rimer på massemord i Odense Sommerrevys vellykkede start på revysæsonen, hvor revyhistoriens største penis også kiggede forbi.
Det er både underholdende og dybt rørende at se Teater Nordkrafts musikalske karnevalsversion af Georg Büchners mesterværk ”Woyzeck”.
På visse områder er Folketeatrets "Sommer i Tyrol" en omgang ruskomsnusk, men i Rolf Heims iscenesættelse kommer hele holdet til at stråle.
Nathalie Mellbye har som Aarhus Teaters nye huskunstner skabt en god og ubehagelig version af kultklassikeren ”A Clockwork Orange”.
"Waitress" er besat af en stribe vidunderlige performere, der gør en ellers noget reaktionær historie til en fremragende musicaloplevelse.
Forestillingen "Som brødre" er baseret på Alexander Mayah Larsens digtsamling "Kongen leve" om at finde stabilitet i en ustabil opvækst.
Den ungdommelige og hæsblæsende kærlighed imellem Romeo og Julie bliver ophøjet til mytologi i Vendsyssel Teaters fremragende opsætning.
Vi sidder inde på Teater Momentum og følger med på en skærm, mens de medvirkende går rundt i Odenses gader og gør, hvad terningen bestemmer.