Sicilia Gadborg Høegh præsterer fremragende i teaterversionen af Tine Høegs "Nye rejsende" med iscenesættelse af Johan Sarauw.
Det er ellers en lovende dramatikerdebut for Nanna Plechinger Tüchsen, men forestillingen ”De hovedløse” har alt for meget på hjerte.
Det er de modne medvirkende, der sejrer i ABBA-musicalen ”Mamma Mia!”, mens dramaet og de unge fyres mavemuskler er hamrende uinteressante.
Sofie Linde og Rasmus Bjerg er et nyt komisk makkerpar på teaterscenen – men som teater eller revy er resultatet slet ikke godt nok.
Morten Wichmann leverer klassisk og veludført comedy med showet "Gangsta", men på Odeon i Odense drukner publikums begejstring i akustikken.
Det Kongelige Teater byder igen indenfor til ”Ballet de Luxe”, hvor programmet består af mesterlige koreografier med mere teknik end ynde.
Fusionen af dans og skuespil er fremragende, men vi får ikke det bedste af to verdener i ”Bonnie & Clyde” – vi får for lidt af begge dele.
Anna Balslevs teaterversion af teenagepigefortællingen ”An Education” er sjov og billedrigt iscenesat, men den savner spænding og dramatik.
En kabaret med viltre feer og et romantisk eventyr om ægte kærlighed smelter sammen i Odense Teaters ”Skønheden og Udyret”.
Goethes ”Den unge Werthers lidelser” opsættes nu i to vidunderlige versioner, der går til opgaven med vidt forskellige indgangsvinkler.