Både underholdningsværdien og det kunstneriske niveau er højt, når jazzmusikere, komikere, skuespillere og artister mødes i "Xmas Cabaret".
”Væbnet med vinger” er en udtryksfuld skildring af Strunges maniodepressive sind, men også en ret kedelig performanceforestilling.
”Snedronningen” er en smuk og velfortalt ballet, men storskærmenes indtog i teatret sætter sorte pletter på dronningens scenografi.
Sigurd Barretts manuskript er en uoriginal genfortælling af juleevangeliet og alligevel slet ikke juleevangelium nok.
Det Kongelige Teaters genopsætning af ”Nøddeknækkeren” har skønne balletelever og fremragende solopræstationer.
Der er ekstremt underholdende slapstick og en lidt for sympatisk Scrooge i Nørrebro Teaters opsætning af ”Et juleeventyr”.
Kvindelige ledere og sexistiske mænd er på tapetet i Sigrid Strøm Reibos moderne opsætning af ”Penthesilea - krig mellem kønnene”.
Forfatter Ida Marie Hede og instruktør Niels Erling har skabt en forestilling, der har så meget på hjerte, at vi går glip af det hele.
Julekalenderen ”Snefald” fungerer vældig godt i teaterversionen på Odense Teater, hvor handlingen er skåret ned til to velfortalte timer.
Det Kongelige Teater har spildt resurserne på videodesignet, men har et kæmpe es i ærmet: Morten Hee Andersen i rollen som ’Tvebak’.