De kongelige kriser bliver enten bagatelliseret eller ignoreret i den tre timer lange glorificering af Dronningen i musicalen ”Margrethe”.
Skæve og originale greb på aktuelle emner kendetegner det 50 år gamle Hjørringrevyen, der ikke ligner nogen andre sommerrevyer i Danmark.
”Stormen” er ikke det samme syrede og grotesk morsomme Shakespeare-ballade, som det plejer at være, når Shakes tager fat på klassikerne.
Der er god og rutineret underholdning i det genopståede Tivolirevyen, der dog mest forsøger at fastholde dét, vi kendte fra Cirkusrevyen.
Foyer-monologen ”Rebound” på Mungo Park er en moderne, morsom og begavet komedie af forfatteren og dramatikerdebutanten Saynab Farah Dahir.
Kim Fupz Aakesons ”Ragnarok” udfolder sig med cirkusartister, musik og springvand i Det Kongelige Teaters enorme teatershow i Dyrehaven.
Det kunne godt ligne starten på en ny æra for Cirkusrevyen, der imponerer med originale numre, wow-scenografi og nye koryfæer på scenen.
Sindstilstande og begreber bliver konkrete i Line Knutzons mesterlige komedie ”Ekspedienterne” med munter iscenesættelse af Elisa Kragerup.
Alt for mange idéer og virkemidler gør Det Kongelige Teaters ”Hex” til en kaotisk og uklar forestilling om hekseprocesserne omkring år 1600.
Café Liva kærtegner de mesterlige Gnags-tekster i kabaretten ”Vilde kaniner og underlige fisk”, men portrættet af Peter A.G. er en forbier.