Klichémanden får tiltrængte nuancer i ”Ikke noget pis”, der selvironisk, underholdende og rørende portrætterer det forhenværende stærke køn.
Rune Klan er behageligt og humørsmittende selskab, men vi savner jokes og tricks i showet ”Tvivl”, der ikke fremstår særligt gennemarbejdet.
Bubber og Julie Berthelsen er igen i år skønne værter i Cirkus Arena, hvor der imellem cirkusklichéerne også findes ægte talent og gode gys.
Der er masser af lokale emner og Aarhus-kendisser i den flotte, første sæson af Aarhus Revyen, som først og fremmest imponerer musikalsk.
Der er middelalderlig fantasy til den store guldmedalje i musicalversionen af Lene Kaaberbøls ”Skammerens datter” på Bellevue Teatret.
Det Kongelige Teater lader os opsluge af den vidunderligt skrevne og mesterligt spillede queer-maratonforestilling ”Arven” af Matthew Lopez.
Det er et imponerende cast, der går på scenen i hit-musicalen ”Grease”, der er spækket med gode præstationer og lækre 1950’er-looks.
Nutiden virker som et ekko af 1960’ernes hippietid i Østre Gasværk Teaters opsætning af ”Hair”, der imponerer både musikalsk og visuelt.
Folketeatret opsætter firdobbelte Tony Award-vindende ”The Humans”, der også i danske hænder er skuespil- og teaterhåndværk på topniveau.
Vi behøver ikke at forestille os de asiatiske roller i ”Miss Saigon”, men der skal til gengæld opfindsomhed til at forstå sangteksterne.