Vi sidder inde på Teater Momentum og følger med på en skærm, mens de medvirkende går rundt i Odenses gader og gør, hvad terningen bestemmer.
Ursula Andkjær Olsens tekst på Teater Grob har givetvis litterære kvaliteter, men som teater er den for usammenhængende og meningsløs.
Scenografien i Aalborg Teaters ”Snefald” er importeret fra Odense Teater, der havde mere held med sin opsætning af forestillingen sidste år.
Alle personerne i Odense Teaters familieforestilling ”Ronja Røverdatter”, er søde og sympatiske, og derfor er der ikke rigtig noget på spil.
”Revolution i kommunen” er en fremragende toer til Henrik Szklanys socialrealistiske drama ”Alle mulige ting til salg” om samfundets tabere.
I Tanja Mastilos "The Cheyenne are Leaving" skal Noel vælge imellem at flygte fra krigens rædsler eller insistere på at blive i sit hjem.
Whitney Houstons ikoniske rolle i “The Bodyguard” spilles i musicalversionen af en stor sangstemme med et forsvindende lille skuespiltalent.
Fire hjemvendte soldater fortæller om udstationeringens og krigens pris i Tue Bierings sublime borgerforestilling ”My Deer Hunter”.
Kritikken er tydelig i teatergruppen Det Olske Orkesters ”Hvem er det der banker” om Danmarks forvrængede selvbillede i forhold til Afrika.
I sin debutforestilling, ”Se på mig når jeg taler til dig”, roder norske Monica Isakstuen kærlighed og incestuøse overgreb hovedløst sammen.