Et sjovt og velsyngende revyhold og en række originale revytekster vejer op for et noget uaktuelt udtryk og en ærgerlig musikoplevelse.
Team Teatrets vandreforestilling ”#Glimt” formidler autentiske livshistorier, men forestillingen er uklar og inddrager ikke virkeligheden.
Cirkusrevyen 2019 er en revy i storform med en god bredde og variation i sange og tekster, og med et sublimt skuespillerhold på scenen.
Moesgaard Museum danner rammen om "Kong Arthur", der har masser af effekter og over 100 statister, men fejler fatalt i historiefortællingen.
Odense Teaters "Min geniale veninde" er med Madeleine Røn Juuls iscenesættelse og Catia Hauberg Engels scenografi temmelig genialt teater.
Afgangsforestillingen "Katastrofen sker i pausen" er to velskrevne og velspillede enaktere, som skildrer samfundet før og efter apokalypsen.
Musikken og teksterne i "Odense Sommerrevy 2019" er ikke imponerende, men de rutinerede medvirkende trækker revyen op til et tåleligt niveau.
Teater Nordkrafts ”OW Bunker” gør finanskrisen forståelig igennem en genfortælling af det aalborgensiske selskab OW Bunkers tragiske historie.
Kirstine K. Høgsbro har skrevet og instrueret "Efter tiden", der er en absurd og dystopisk forestilling om vores allesammens meningsløshed.
Det er ikke Mozarts opera, men Beaumarchais' oprindelige skuespil fra 1778, som Aalborg Teater alt for desparat forsøger at gøre aktuel.