Idéerne er for mange og fravalgene for få i Jennifer Vedsted Christiansens kaotiske musikforestilling "Nordkraft" på Aalborg Teater.
Anita er tilbage på Aalborg Teater, hvor en rørende og begavet "Dødsbo på pløjemarken" afrunder den fremragende trilogi "Henvendelse Anita".
For anden gang kommer Cirkus Jul til byen med en læsevenlig vinterpendant til Cirkus Summarum - og i år er historiefortællingen endnu bedre.
I afgangsforestillingen "Himmelvendt" af Henrik Szklany får de fem denim-klædte skuespilstuderende formidlet komplekse, ungdommelige følelser.
Der er indhentet et overraskende velsammensat hold af unge, sjove og lovende skuespillere til Betty Nansen Teatrets ”Stolthed og fordom”.
Jon Fosses eksistentielle og poetiske ”Jeg er vinden” er aldeles velfungerende med klovneansigter og psykedeliske farver på Aalborg Teater.
Det er især Camilla Gjelstrups behandling af Medeas indestængte vrede og vaklende sind, der gør Aalborg Teaters ”Medea” et besøg værd.
Scenografien i Aalborg Teaters ”Snefald” er importeret fra Odense Teater, der havde mere held med sin opsætning af forestillingen sidste år.
”Revolution i kommunen” er en fremragende toer til Henrik Szklanys socialrealistiske drama ”Alle mulige ting til salg” om samfundets tabere.
Der er både julestemning og grufuld uhygge i Aarhus Teaters familieforestilling ”Et juleeventyr”, der først og fremmest imponerer visuelt.