Aalborg Teaters klassikere fungerer ikke, og måske er det tid til, at teaterdirektøren sætter en anden end sig selv til at løse opgaven.
Aalborg Teaters direktør Hans Henriksen laver endnu en modernisering af en klassiker, og med ”Forbrydelse og straf” lykkes det heller ikke.
Familieforestillingen ”Hans og Grete” på Aalborg Teater drukner i kæmpe skumfiduser, uhyggelige monstre og en tæt teaterrøg.
Godhed og ondskab mødes i Tue Bierings forrygende morsomme, kaotiske og væmmelige forestilling ”Det gode vs det onde” på Aalborg Teater.
Goethes ”Den unge Werthers lidelser” opsættes nu i to vidunderlige versioner, der går til opgaven med vidt forskellige indgangsvinkler.
Egill Pálssons version af Ingmar Bergmans filmklassiker ”Fanny og Alexander” får os op af stolene og vækker vores medfølelse.
Betty Nansen Teatret opsætter Aischylos' 2500 år gamle og aktuelle drama ”De asylsøgende kvinder” om kvinders og flygtninges rettigheder.
Handlingen i Julie Maj Jakobsen forestilling ”Efter branden” er for ufokuseret, og Hans Henriksens iscenesættelse emmer af ligegyldighed.
Det er ikke Mozarts opera, men Beaumarchais' oprindelige skuespil fra 1778, som Aalborg Teater alt for desparat forsøger at gøre aktuel.
”Et dukkehjem" på Aalborg Teater bliver en velfunderet men spændingsløs efterfølger til Kaspar Rostrups version på Vendsyssel Teater.