Musicalen ”Elsk mig i nat” har banaliteter og melodrama nok til en hel sæbeopera, men det ringe drama opvejes heldigvis af gode sangere.
Skarp og nutidig version af Henrik Ibsens "Gengangere" i Pia Jondal og Waage Sandøs oversættelse med iscenesættelse af Moqi Simon Trolin.
Martin Miehe-Renards teaterversion af ”Jul på slottet” på Odense Teater vækker klassikeren til live i Benjamin la Cours prægtige scenografi.
Folketeatrets musikforestilling ”Pippi Langstrømpe” får en følsom nuance, der klæder historien om superpigen og humørsprederen Pippi.
Punkrockmusicalen ”Green Day’s American Idiot” spiller med overvældende lyd, sublime vokalpræstationer og en blærerøvsagtig scenografi.
Whitney Houstons ikoniske rolle i “The Bodyguard” spilles i musicalversionen af en stor sangstemme med et forsvindende lille skuespiltalent.
Der er både julestemning og grufuld uhygge i Aarhus Teaters familieforestilling ”Et juleeventyr”, der først og fremmest imponerer visuelt.
Tivoli-gardens orkestre spiller ganske udmærket, men man har desværre forvekslet det med teater og spildt skønne scenekunstneres talent.
Kirsten Birgit og Rasmus Bruun er tilbage i ”Sommeren på Birgitø”, men Cilius og Bruun magter ikke skuespilkunsten og teaterformatet.
Musicalversionen af ”Den skaldede frisør” er en klassisk, romantisk musical om troen på kærlighed og et queer-tvist, der passer til tiden.