Aarhus Teater og Den Jyske Opera er gået sammen om musikforestillingen "Dracula", der rummer både skuespilkunstens og operaens kvaliteter.
Det er desværre kun de sidste 15 spændingsfyldte og velfortalte minutter af Aarhus Teaters version af "Melancholia", der kan anbefales.
Blanche DuBois' fald fra overklasse til galeanstalt er fremragende fortalt i Aarhus Teaters kliniske fortolkning af "Omstigning til Paradis".
Instruktøren og de medvirkende på Aarhus Teater lader os forstå poesien, humoren og meningen i "Romeo & Julie", som vi sjældent forstår den.
Aarhus Teaters ”Alice i Eventyrland” er trods syrede kostumer, akrobatik og hårdtarbejdende skuespillere en monoton og søvndyssende omgang.
Der er både julestemning og grufuld uhygge i Aarhus Teaters familieforestilling ”Et juleeventyr”, der først og fremmest imponerer visuelt.
Mens Aarhus Teater spiller en 6-stjernet forestilling nede i kælderen, bliver ”Den vægelsindede” på Scala måske sæsonens værste forestilling.
Kaj Munks ”Ordet” handler om den rene tro, mens det slår gnister imellem grundtvigianeren Mikkel Borgen og indremissionæren Peter Skrædder.
Langsommelige replikscener og en masse udensomhalløj og special effects gør Aarhus Teaters ”Pagten” til en rodet og kedelig teateroplevelse.
Der er ingen tvivl om, at Svend Åge Madsens ”Se dagens lys” er aktuel, og at den derfor også bør ses i Aarhus Teaters dramatisering.