Storartede skuespilpræstationer i Det Kongelige Teaters "Farlige forbindelser", men iscenesættelsen bliver for statisk, pæn og uinteressant.
Tre år efter ”Bonnie & Clyde” skaber Betty Nansen Teatret igen en velkoreograferet, veldanset og tilgængelig dansefortælling i ”I Am Gold”.
Det Kongelige Teaters opsætning fremhæver ungdommeligheden i ”West Side Story”, der kun næsten lever op til musikken af Det Kongelige Kapel.
Atomfysik, våbenkapløb og far-søn-forhold diskuteres om og om igen i Michael Freyns historiske drama ”København” om Bohr og Heisenberg.
Konceptet er klart, og solistpræstationerne er gode, men tilsammen bliver Det Kgl. Teaters ”Den vægelsindede” for fjollet og flagrende.
Der er ikke meget historie at forstå i ”Don Quixote”, men den er til gengæld sprængfyldt med humor og imponerende balletpræstationer.
Det Kongelige Teater skildrer storhedstiden hos Ugens Rapport, hvor Kurt Thyboe stod for journalistikken bag de bare bryster på forsiden.
Den virkelige kannibalsag fra Tyskland i 2001 er blevet til et stærkt fortalt krimidrama, der skaber rædselsfulde billeder hos publikum.
Instruktøren Anja Behrens har skabt en kollage over fortællingen ”Odysseen”, hvor Odysseus martres af sine barbariske blodsudgydelser.
Signe Egholm Olsen og Rasmus Bjerg forsvarer forbilledligt deres usympatiske roller i Det Kongelige Teaters opsætning af tragedien ”Medea”.