
ANMELDELSE: Peter af Farum, Folketeatret
Visionær politik trodser (næsten) pessimismen i Folketeatrets "Peter af Farum", hvor Jens Jørn Spottag sympatisk skildrer Farum-fænomenet.
Visionær politik trodser (næsten) pessimismen i Folketeatrets "Peter af Farum", hvor Jens Jørn Spottag sympatisk skildrer Farum-fænomenet.
“Tid til glæde” handler ikke rigtig om noget og bliver til mere end to timers navlepillende sniksnak, som vi kun sporadisk griner ad.
Karen-Lise Mynster tilfører spændende nuancer til Harpagon i Molières "Den gerrige" hos Grønnegårds Teatret, der rummer flere originale greb.
Kongens Have i Odense danner ramme om Odense Teaters musikalske udendørsversion af "Romeo & Julie", der ikke har meget Shakespeare tilbage.
Odense Teaters opsætning af "Laser og pjalter" er udmærket håndværk, men den ensformige tekst føles mere og mere som spild af publikums tid.
Scenografien i Aalborg Teaters ”Snefald” er importeret fra Odense Teater, der havde mere held med sin opsætning af forestillingen sidste år.
Nørrebro Teater skærer ind til benet på Anton Tjekhovs "Kirsebærhaven" med en velovervejet iscenesættelse og formidabelt farceskuespil.
Romantik, komik og poesi gennemstrømmer Det Kongelige Teaters opsætning af Edmond Rostands klassiker ”Cyrano de Bergerac”.
Odense Teaters "Min geniale veninde" er med Madeleine Røn Juuls iscenesættelse og Catia Hauberg Engels scenografi temmelig genialt teater.
En skuffende "Peter Pan". Folketeatret er på turné med J.M. Barries "Peter Pan" med Michael Lundbye Slebsager og 'Motor Mille' i hovedrollerne, og med Lars Bom som Kaptajn Klo i lak og læder. Sjovt og velspillet, men voldsomt ubalanceret og kedsommelig.