Det Kgl. Teaters "Billy Elliot the Musical" har skønne medvirkende og en ekstremt vellykket scenografi, men vi savner klarhed i fortællingen.
Musicalen ”Jersey Boys” om rockfænomenet The Four Seasons genopliver hits på stribe, men historien om bandet bliver udramatisk og forhastet.
Pink Floyd-teaterkoncerten ”Another Brick in the Wall, Part 5” på Østre Gasværk Teater sprænger rammerne for, hvad dansk teater kan formå.
Kim Fupz Aakesons ”Ragnarok” udfolder sig med cirkusartister, musik og springvand i Det Kongelige Teaters enorme teatershow i Dyrehaven.
For anden gang kommer Cirkus Jul til byen med en læsevenlig vinterpendant til Cirkus Summarum - og i år er historiefortællingen endnu bedre.
Der er vidunderlige solister og æstetiske wow-oplevelser i musicalversionen af ”Pretty Woman”, men historien er helt ude af trit med tiden.
Odense Teater underholder med den groteske fortælling om Thomas B. Thriges Gade, der er en 61 år lang, pinlig farce i Odenses lokalhistorie.
”Ebberød Bank 2.0” er særdeles underholdende og spydig, men at hyre tilfældige kendisser til bærende roller undergraver skuespilfagligheden.
”Midt om natten” fra 2018 genopsættes i en redigeret version, hvor der er fokus på salige Larsens musik og historien om et evigt venskab.
De medvirkende er musicalens største styrke, men Folketeatrets hyldest-musical til Giro 413 har ikke meget med dansktop at gøre.