Kærligheden er det altoverskyggende tema i Brechts ”Den kaukasiske kridtcirkel”, når den bliver opsat af Anja Behrens på Teater Republique.
Der er vendt op og ned på kritikken i Grønnegårds Teatrets ”Jean de France”, der trods løse ender bliver en både morsom og moderne komedie.
Der er både julestemning og grufuld uhygge i Aarhus Teaters familieforestilling ”Et juleeventyr”, der først og fremmest imponerer visuelt.
Udmærkede skuespilpræstationer i Det Kongelige Teaters ”Hamlet, Prins af Danmark”, men Morten Kirkskov har fjernet magten fra magtspillet.
Der er virkelig gode præstationer i ”Vild med dans – the musical”, men idéen er absurd, og resultatet er i bedste fald ligegyldigt.
Det Kongelige Teater har spildt resurserne på videodesignet, men har et kæmpe es i ærmet: Morten Hee Andersen i rollen som ’Tvebak’.
”De befriede” er en underholdende men også noget monoton, lokalhistorisk forestilling om besættelsestiden i gaderne på Østerbro.
"Lehman Brothers" er både en familiekrønike og historien om et succesfuldt forretningsimperium, der ender som en finanstragedie i 2008.
I Mungo Parks satiriske "Erhard mod monopolet" karikeres Gladsaxe-kongen Erhard Jakobsen i en underholdende og børnetv-agtig iscenesættelse.
Musicalen ”Leonora Christina” på Odeon i Odense er for ustruktureret og for omfattende til Peter Langdals krøllede idéer og æstetiske fokus.