Jens Jørn Spottag portrætterer mesterligt titelrollen i Aarhus Teaters "Kong Lear", men iscenesættelsen savner klare konceptuelle valg.
Kasper Holtens opsætning af ”Amadeus” på Det Kgl. Teater i 2019 høstede mange anmelderroser, men genopsætningen er ikke lige så vellykket.
Konceptet er klart, og solistpræstationerne er gode, men tilsammen bliver Det Kgl. Teaters ”Den vægelsindede” for fjollet og flagrende.
Peter Langdals rodebutik af en iscenesættelse gør teksten mere håndgribelig i Det Kongelige Teaters opsætning af Linn Ullmanss ”De urolige”.
Mens de medvirkende leverer fremragende solopræstationer i ”Den indbildt syge”, savner vi skarphed og ensretning i både timing og udtryk.
Teaterkoncerten ”Jeg er jo lige her” med Anne Linnets sange er rykket fra Det Kgl. Teater til Aarhus Teater, og det har hjulpet betydeligt.
Marionetteatrets nonverbale "Pinocchio" savner basale fortælleevner og bliver en uforståelig og underligt uæstetisk forestilling.
Trods gode præstationer er det svært at se, hvad teaterformatet bidrager med til Anne Linnet-teaterkoncerten ”Jeg er jo lige her”.
Mammutteatret er tilbage med en nyskrevet forestilling – denne gang om forfatteren Jan Sonnergaard, der åbenbart stadig lever.
Romantik, komik og poesi gennemstrømmer Det Kongelige Teaters opsætning af Edmond Rostands klassiker ”Cyrano de Bergerac”.