
ANMELDELSE: Natten – en teaterkoncert, Aarhus Teater
Teknisk overskud præger "Natten - en teaterkoncert" på Aarhus Teater, der trods dygtighed savner genkendelighed og gedigne wow-oplevelser.
Teknisk overskud præger "Natten - en teaterkoncert" på Aarhus Teater, der trods dygtighed savner genkendelighed og gedigne wow-oplevelser.
Nørrebro Teaters "Stalins død" er hverken sjov nok eller kritisk nok til at leve op til, hvad vi forventer af et morskabsteater i krigstid.
Det abstrakte og det realistiske kæmper imod hinanden i Nicolei Fabers teaterversion af Woody Allens ”Blue Jasmine” på Odense Teater.
Mammutteatret er tilbage med en nyskrevet forestilling – denne gang om forfatteren Jan Sonnergaard, der åbenbart stadig lever.
Odense Teaters ”Den store Gatsby” er enten for teatralsk eller ikke teatralsk nok og ender derfor som et halvdårligt stykke skuespil.
Vi klukker af grin over teaterversionen af Lars von Triers "Direktøren for det hele" på Odense Teater, men ikke alle har fundet farcefidusen.
Gensyn med "Riget" i Skuespilhuset. Porten til "Riget" har åbnet sig påny på Det Kgl. Teater. Her er en herlig Kirsten Olesen i rollen som fru Drusse og en fabelagtig Thomas W. Gabrielsson i rollen som den svenske overlæge Helmer.
I teaterkoncerten ”Lyden af de skuldre vi står på” er B.S. Ingemann, N.F.S Grundtvig og H.C. Andersen fortolket i elektroniske arrangementer i en stærk og udtryksfuld forestilling.
Aarhus Teater spiller med produktionsmusklerne i den overordentligt visuelle forestilling “En kvinde uden betydning” af Oscar Wilde. ★★★★☆☆ Kønsroller og kærlighed dissekeres i Oscar Wildes “En kvinde uden betydning” fra 1893. Der er en nærmest videnskabelig trang til at undersøge…