En kabaret med viltre feer og et romantisk eventyr om ægte kærlighed smelter sammen i Odense Teaters ”Skønheden og Udyret”.
Julekalenderen ”Snefald” fungerer vældig godt i teaterversionen på Odense Teater, hvor handlingen er skåret ned til to velfortalte timer.
”Peggy Pickit ser Guds ansigt” på Odense Teater er en kompakt forestilling af Roland Schimmelpfennig om misforholdet mellem iland og uland.
Odense Teater kommer for tæt på at gøre hovedpersonen Christopher til en særling i deres version af ”Den mystiske sag om hunden i natten”.
Odense Teaters ”Den store Gatsby” er enten for teatralsk eller ikke teatralsk nok og ender derfor som et halvdårligt stykke skuespil.
Dette års to afgangsforestillinger fra Den Danske Scenekunstskole i Odense, "Anslag mod hendes liv" og "Tre søstre", er for lidt og for meget.
Odense Teaters "Min geniale veninde" er med Madeleine Røn Juuls iscenesættelse og Catia Hauberg Engels scenografi temmelig genialt teater.
Der er masser af orgier og seksuel frigørelse i Aarhus Teaters "The Rocky Horror Show", som dog fungerer bedre som kult end som musical.
Noah Haidles "Mr. Marmalade" på Odense Teater om den ensomme og oversete Lucy på 4 år er en tragisk, men hysterisk morsom komedie.
Thomas Markmanns ”Død over eliten” på Odense Teater er en højaktuel forestilling om politikerlede og mistillid til det demokratiske system.