
ANMELDELSE: Tid til glæde, Nørrebro Teater
“Tid til glæde” handler ikke rigtig om noget og bliver til mere end to timers navlepillende sniksnak, som vi kun sporadisk griner ad.
“Tid til glæde” handler ikke rigtig om noget og bliver til mere end to timers navlepillende sniksnak, som vi kun sporadisk griner ad.
Anna Balslevs version af ”Et dukkehjem” er skåret ind til benet, men dermed kommer vi også til at savne vigtige elementer i dramaet.
Krigen har ingen vindere i Bertolt Brechts ”Mutter Courage og hendes børn” fra 1939, der på Det Kgl. Teater bliver for teknisk dominerende.
Det Kongelige Teater har spildt resurserne på videodesignet, men har et kæmpe es i ærmet: Morten Hee Andersen i rollen som ’Tvebak’.
En smuk scenografi, en grotesk iscenesættelse og fremragende skuespil udgør tilsammen Det Kongelige Teaters ”Symposion” af Platon.
Med ironisk distance fordufter dramaet i Thomas Bendixens ”Hvem er bange for Virginia Woolf?” af Edward Albee på Det Kongelige Teater.
Nu opsættes nobelprismodtager Johannes V. Jensens roman ”Kongens fald” som teater af Det Kongelige Teater og Aarhus Teater.
Gensyn med "Riget" i Skuespilhuset. Porten til "Riget" har åbnet sig påny på Det Kgl. Teater. Her er en herlig Kirsten Olesen i rollen som fru Drusse og en fabelagtig Thomas W. Gabrielsson i rollen som den svenske overlæge Helmer.
Med Henning Jensen i hovedrollen holder man ud til et brag af en slutning på en ellers famlende forestilling med et vaklende manuskript.
Elisa Kragerup har igen pustet fornyet liv i en klassiker – denne gang er det Sofokles‛ tragedier om Ødipus og Antigone. ★★★★★☆ Stærke kræfter fra det nu hedengange teaterprojekt ‚Det Røde Rum‛ på Det Kongelige Teater er samlet omkring to…