Det Kgl. Teaters "Billy Elliot the Musical" har skønne medvirkende og en ekstremt vellykket scenografi, men vi savner klarhed i fortællingen.
De kongelige kriser bliver enten bagatelliseret eller ignoreret i den tre timer lange glorificering af Dronningen i musicalen ”Margrethe”.
Vi behøver ikke at forestille os de asiatiske roller i ”Miss Saigon”, men der skal til gengæld opfindsomhed til at forstå sangteksterne.
Der er noget Olsen Banden-agtigt over planen i ”The Producers”, hvor to musicalproducenter vil tjene penge på at lave et stensikkert flop.
Lars Mølsted og Silas Holst er en forrygende duo som skofabrikant og dragqueen i Det Ny Teaters opsætning af power-musicalen ”Kinky Boots”.
"Waitress" er besat af en stribe vidunderlige performere, der gør en ellers noget reaktionær historie til en fremragende musicaloplevelse.
Charles Dickens’ roman var en kritik af Englands fattiglov fra 1934, og kritikken er kommet med over i musicalen ”Oliver!” på Det Ny Teater.
Selvom Det Ny Teater gør, hvad det kan for at redde den, så er ”Dance of the Vampires” så dårlig, at den aldrig skulle have set dagens lys.
”Spillemand på en tagryg” er en vidunderlig, tragisk, morsom og bevægende musical om traditionernes forfald og jødernes forfølgelse.
Det Ny Teater genopsætter publikumsbaskeren “The Phantom of the Opera” i en visuelt storslået teateroplevelse.