
ANMELDELSE: Strictly Ballroom – The Musical, One And Only Musicals
Silas Holsts koreografier sidder lige i skabet til "Strictly Ballroom – The Musical", og dygtige skuespillere giver det hele et ekstra gear.
Silas Holsts koreografier sidder lige i skabet til "Strictly Ballroom – The Musical", og dygtige skuespillere giver det hele et ekstra gear.
Det er ikke aldersforskel og hudfarve, men vores forventninger om andres fordomme, der står i vejen for lykken i "Lov mig aldrig at glemme".
Storartede skuespilpræstationer i Det Kongelige Teaters "Farlige forbindelser", men iscenesættelsen bliver for statisk, pæn og uinteressant.
Betty Nansen Teatrets version af Dostojevskijs ”Spilleren” byder på to timers underholdende teater om kynisme, griskhed og forfængelighed.
Teaterkoncerten ”Jeg er jo lige her” med Anne Linnets sange er rykket fra Det Kgl. Teater til Aarhus Teater, og det har hjulpet betydeligt.
Trods gode præstationer er det svært at se, hvad teaterformatet bidrager med til Anne Linnet-teaterkoncerten ”Jeg er jo lige her”.
Vi genkender følelser og tanker hos os selv i Østerbro Teaters "Coronamonologerne", mens vi glædes over de dramatikere, vi savner i teatret.
Det Kongelige Teaters "Karantæne" er ikke teater, men den fortæller os om vores nutid på en nærværende og bevægende måde, som kun teatre kan.
Med ironisk distance fordufter dramaet i Thomas Bendixens ”Hvem er bange for Virginia Woolf?” af Edward Albee på Det Kongelige Teater.
Elisa Kragerup har igen pustet fornyet liv i en klassiker – denne gang er det Sofokles’ tragedier om Ødipus og Antigone. ★★★★★☆ Stærke kræfter fra det nu hedengange teaterprojekt ‘Det Røde Rum’ på Det Kongelige Teater er samlet omkring to…