“Tid til glæde” handler ikke rigtig om noget og bliver til mere end to timers navlepillende sniksnak, som vi kun sporadisk griner ad.
Grønnegårds Teatrets opdaterede version af Oscar Wildes "En ideel ægtemand" er en sympatisk og aktuel forestilling om magtbegær og korruption.
Karen-Lise Mynster tilfører spændende nuancer til Harpagon i Molières "Den gerrige" hos Grønnegårds Teatret, der rummer flere originale greb.
Kærligheden er det altoverskyggende tema i Brechts ”Den kaukasiske kridtcirkel”, når den bliver opsat af Anja Behrens på Teater Republique.
Mens de medvirkende leverer fremragende solopræstationer i ”Den indbildt syge”, savner vi skarphed og ensretning i både timing og udtryk.
Der er vendt op og ned på kritikken i Grønnegårds Teatrets ”Jean de France”, der trods løse ender bliver en både morsom og moderne komedie.
Nørrebro Teater skærer ind til benet på Anton Tjekhovs "Kirsebærhaven" med en velovervejet iscenesættelse og formidabelt farceskuespil.
Kvindelige ledere og sexistiske mænd er på tapetet i Sigrid Strøm Reibos moderne opsætning af ”Penthesilea - krig mellem kønnene”.
Romantik, komik og poesi gennemstrømmer Det Kongelige Teaters opsætning af Edmond Rostands klassiker ”Cyrano de Bergerac”.
"Græstedrevyen 2019" bæres af gode idéer og et stærkt skuespillerhold, men revyen bliver for fortænkt og forløser ikke sit potentiale.