Henri Nathansens mesterlige "Indenfor murene" fra 1912 er stadig relevant og desværre mere aktuel i dag, end den længe har været.
Sara Viktoria Bjerregaard og Silas Holst imponerer i hovedrollerne i den popspækkede kærlighedstragedie ”Moulin Rouge” i bohemernes Paris.
Kim Fupz Aakesons ”Ragnarok” udfolder sig med cirkusartister, musik og springvand i Det Kongelige Teaters enorme teatershow i Dyrehaven.
Der er vidunderlige solister og æstetiske wow-oplevelser i musicalversionen af ”Pretty Woman”, men historien er helt ude af trit med tiden.
Det Kongelige Teater udfordrer hverken publikum eller musicalgenren, men de tilfører alligevel et kvalitetslag til ”Matilda the Musical”.
Det Kongelige Teater flekser teatermusklerne med kæmpeforestillingen ”Hobbitten”, der spiller for tusindvis af mennesker i Ulvedalene.
”Ebberød Bank 2.0” er særdeles underholdende og spydig, men at hyre tilfældige kendisser til bærende roller undergraver skuespilfagligheden.
Udmærkede skuespilpræstationer i Det Kongelige Teaters ”Hamlet, Prins af Danmark”, men Morten Kirkskov har fjernet magten fra magtspillet.
”Midt om natten” fra 2018 genopsættes i en redigeret version, hvor der er fokus på salige Larsens musik og historien om et evigt venskab.
Moesgaard Museum danner rammen om "Kong Arthur", der har masser af effekter og over 100 statister, men fejler fatalt i historiefortællingen.