
ANMELDELSE: Kong Lear, Folketeatret
Waage Sandø fejrer et flot 60-års jubilæum med sin begavede titelrolle i "Kong Lear", men indpakningen er pinligt kunstig og bedaget.
Waage Sandø fejrer et flot 60-års jubilæum med sin begavede titelrolle i "Kong Lear", men indpakningen er pinligt kunstig og bedaget.
Mads Skjern fik succes i Korsbæk ved at fabrikere høj kvalitet til rimelige priser, men med "Matador - The Musical" er det endt lige omvendt.
Betty Nansen Teatret nyfortolker Lewis Carrolls ”Alice i Eventyrland”, men det surrealistiske bliver for forceret og tilstræbt absurd.
Ganløse Revyen er hyggelig som altid, men den velsmagende mad er det bedste, vi husker fra revyen, der ellers er rædselsvækkende dårlig.
”Stormen” er ikke det samme syrede og grotesk morsomme Shakespeare-ballade, som det plejer at være, når Shakes tager fat på klassikerne.
Alt for mange idéer og virkemidler gør Det Kongelige Teaters ”Hex” til en kaotisk og uklar forestilling om hekseprocesserne omkring år 1600.
Rødvig var for lille til to revyer; nu er den ene af dem rykket til Køge, men den første sæson er præget af stilmæssig rod og ringe timing.
Kongens Have i Odense danner ramme om Odense Teaters musikalske udendørsversion af "Romeo & Julie", der ikke har meget Shakespeare tilbage.
Dansk Danseteaters undersøgelse af menneskets møde med kunstig intelligens er for virkelighedsfjern til at vise os, hvor virkeligt det er.
Ursula Andkjær Olsens tekst på Teater Grob har givetvis litterære kvaliteter, men som teater er den for usammenhængende og meningsløs.