
ANMELDELSE: Hvem er bange for Virginia Woolf?, Det Kgl. Teater
Med ironisk distance fordufter dramaet i Thomas Bendixens ”Hvem er bange for Virginia Woolf?” af Edward Albee på Det Kongelige Teater.
Med ironisk distance fordufter dramaet i Thomas Bendixens ”Hvem er bange for Virginia Woolf?” af Edward Albee på Det Kongelige Teater.
Monologen "De 7 slags dråber" af Simone Isabel Nørgaard bliver en sød, men også noget dilettantisk forestilling på Himmerlands Teater.
Den Jyske Operas tango-operette "María de Buenos Aires" kombinerer dans, skuespil og sang, men intet af det bliver rigtigt fuldendt.
Nogle gedigne hovedroller og en fænomenal Kristian Holm Joensen redder en rædderlig fordrejning af "Mød mig på Cassiopeia" fra Folketeatret.
Sanne Søndergaards nye comedyshow ”Kontroltaber” er feminisme fuld af mandehad, mens det savner desværre en joke i ny og næ.
Musicalen ”Leonora Christina” på Odeon i Odense er for ustruktureret og for omfattende til Peter Langdals krøllede idéer og æstetiske fokus.
Adolf Hitler portrætteres i den nyskrevne monolog "Vort mismods vinter" af Andreas Dawe, som lige nu spiller på Husets Teater i København.
Iscenesættelsen af operaen "Turandot" er klumpet og meningsløs, mens Det Kongelige Kapel og de medvirkende imponerer musikalsk.
Stina Ekblad gestalter poetisk og fysisk Dante i ”Dantes guddommelige komedie”, men desværre bliver iscenesættelsen kedelig og prætentiøs.
Det er ikke historiens kvalitet, der får os op af sæderne i "Historien om Bella", men det gør Anna Ur Konoys udtryksfulde sangstemme.