Musicalen ”Leonora Christina” på Odeon i Odense er for ustruktureret og for omfattende til Peter Langdals krøllede idéer og æstetiske fokus.
Adolf Hitler portrætteres i den nyskrevne monolog "Vort mismods vinter" af Andreas Dawe, som lige nu spiller på Husets Teater i København.
Iscenesættelsen af operaen "Turandot" er klumpet og meningsløs, mens Det Kongelige Kapel og de medvirkende imponerer musikalsk.
Stina Ekblad gestalter poetisk og fysisk Dante i ”Dantes guddommelige komedie”, men desværre bliver iscenesættelsen kedelig og prætentiøs.
Det er ikke historiens kvalitet, der får os op af sæderne i "Historien om Bella", men det gør Anna Ur Konoys udtryksfulde sangstemme.
Nu opsættes nobelprismodtager Johannes V. Jensens roman ”Kongens fald” som teater af Det Kongelige Teater og Aarhus Teater.
Teater Katapult i Aarhus har produceret forestillingen ”Dette er vand” med pointer fra essayet af David Foster Wallace med samme titel.
De musikalske arrangementer i "Skatteøen" er en mishandling af Sebastians sange, men de glade amatørskuespillere giver os smil på læben.
Gode skuespillere og et klogt koncept redder en ellers dramatik-fattig ”Sammensværgelse” fra teatergruppen Von Baden.
Morten Hee Andersen spiller hovedpersonen Eddy i monologen ”Færdig med Eddy” på Betty Nansen Teatret efter romanen af Édouard Louis.