Teater Republiques version af eventyrsamlingen ”1001 nat” fungerer mere som en udvidet højtlæsning, der aldrig rigtig forlader papiret.
Performanceforestillingen ”The Danish Girl” er baseret på historien om danske Einar Wegener, der i 1931 skiftede køn og blev til Lili Elbe.
Kolding Egnsteaters "Syren Hawaii Undulat" behandler farverigt og usentimentalt emnet demens, men iscenesættelsen savner form og retning.
Teater Nordkraft har oversat, men ikke omsat Hans Kirks roman ”Fiskerne” til teater, og vi spørger os selv, hvad vi skal med den på scenen.
Der er mange gode idéer og interessante greb i "Generation 9/11", men samlet set er forestillingen for virkelighedsfjern til at engagere os.
Tekstligt kommer vi tæt på Samuel Becketts fremragende tekst i Why Not Theatre Companys "Happy Days", men fremførelsen bliver for monoton.
Fredericia Musicalteaters "De tre små grise" er blevet en både sjov og sød forestilling, men den er også blevet en lidt flad musicaloplevelse.
Forfatter og dramatiker Tomas Lagermand Lundme skildrer en virkelighed i ”Kærlig hilsen hadet”, som publikum har svært ved at genkende.
Usikkerhed præger oplevelsen af Flemming Jensens morsomme men også skuffende uaktuelle komedie "Zorro og den forbudte sombrero" i Holbæk.
Venner og fjender falder som fluer i Jels Vikingespils ”Krakes kæmper”, der bæres af de medvirkendes kamplyst og en overvældende æstetik.