Simon Talbots morsomme standupshow “Optur” fortæller om hans opvækst i Jehovas Vidner, men det er ikke kun en fordel, at showet er så sjovt.
Folketeatrets musikforestilling ”Pippi Langstrømpe” får en følsom nuance, der klæder historien om superpigen og humørsprederen Pippi.
Mens de medvirkende leverer fremragende solopræstationer i ”Den indbildt syge”, savner vi skarphed og ensretning i både timing og udtryk.
Teaterversionen af Tine Høegs roman ”Tour de chambre” byder på nogle træge minutter, men også imponerende gode skuespilpræstationer.
Dette års Menstrup Revyen byder på masser af gode kvaliteter, men revyen har brug for, at der bliver taget et stilmæssigt konsekvent valg.
Anna er en følelsesløs fødemaskine i Liv Helms makabre opsætning af Olga Ravns populære barselsroman ”Mit arbejde” på Husets Teater.
Flemming Jensens "Den komiske uskyld" er som en iscenesat erindringsbog, der rummer mange af Jensens facetter som humorist og satiriker.
Christian Fuhlendorff bliver teknisk mere og mere raffineret, men i hans nye onemanshow "Det sjovt" savner vi nogle af hans gamle tricks.
Genopsætningen af den danske succesmusical ”Atlantis” byder på store sangstemmer og musikalske kvaliteter, men sproget og historien halter.
Det er især Camilla Gjelstrups behandling af Medeas indestængte vrede og vaklende sind, der gør Aalborg Teaters ”Medea” et besøg værd.