Dette års to afgangsforestillinger fra Den Danske Scenekunstskole i Odense, "Anslag mod hendes liv" og "Tre søstre", er for lidt og for meget.
Et sjovt og velsyngende revyhold og en række originale revytekster vejer op for et noget uaktuelt udtryk og en ærgerlig musikoplevelse.
2500 år gammel, græsk klassiker er på vellykket vis moderniseret på Aarhus Teater, men "Orestien" bliver mere imponerende end spændende.
Teater Nordkrafts ”OW Bunker” gør finanskrisen forståelig igennem en genfortælling af det aalborgensiske selskab OW Bunkers tragiske historie.
Kirstine K. Høgsbro har skrevet og instrueret "Efter tiden", der er en absurd og dystopisk forestilling om vores allesammens meningsløshed.
Det er ikke Mozarts opera, men Beaumarchais' oprindelige skuespil fra 1778, som Aalborg Teater alt for desparat forsøger at gøre aktuel.
Der er masser af orgier og seksuel frigørelse i Aarhus Teaters "The Rocky Horror Show", som dog fungerer bedre som kult end som musical.
Det Kongelige Teater er på turné med komedien "Mixdouble" af Lærke Sanderhoff – et grimt, pinligt og underholde spejlbillede af os selv.
Satireforestillingen "CoryDONG" er den anden forestilling i Ina-Miriam Rosenbaums Projekt Glemmebogen om møgsager fra Christiansborg.
I "Cirkus ifølge Bubber" fra Cirkus Arena er cirkusmagien stadig forførende, men udvalget af artisterier bliver for uopfindsomt i anden del.