Olaf Johannessen og ensemblet kombinerer humor og tragedie i fortællingen om det ultimative nederlag i Det Kongelige Teaters "Richard II".
Nørrebro Teaters "Stalins død" er hverken sjov nok eller kritisk nok til at leve op til, hvad vi forventer af et morskabsteater i krigstid.
Konceptet er klart, og solistpræstationerne er gode, men tilsammen bliver Det Kgl. Teaters ”Den vægelsindede” for fjollet og flagrende.
Der er vendt op og ned på kritikken i Grønnegårds Teatrets ”Jean de France”, der trods løse ender bliver en både morsom og moderne komedie.
”Ebberød Bank 2.0” er særdeles underholdende og spydig, men at hyre tilfældige kendisser til bærende roller undergraver skuespilfagligheden.
"En historie om vold" på Aveny-T er en intens forestilling, der stiller spørgsmål og lader dem stå ubesvaret tilbage.
Der er ekstremt underholdende slapstick og en lidt for sympatisk Scrooge i Nørrebro Teaters opsætning af ”Et juleeventyr”.
Det Kongelige Teaters "De fulde" af russiske Ivan Vyrypajev er en sjov forestilling, selvom den vist havde mere på hjerte, end som så.
Årets must-see på Aarhus Teater. Dramatiker og instruktør Christian Lollike har gentænkt Holbergs 1700-tals-klassiker ”Erasmus Montanus” i en bidende og skæv forestilling på Aarhus Teater.