Socialrealisme og poesi mødes i et varmt og kærligt familiedrama om at hjælpe hinanden i Hans Rønnes "Karens kommode" på Odense Teater.
Kongens Have i Odense danner ramme om Odense Teaters musikalske udendørsversion af "Romeo & Julie", der ikke har meget Shakespeare tilbage.
Scenografien i Aalborg Teaters ”Snefald” er importeret fra Odense Teater, der havde mere held med sin opsætning af forestillingen sidste år.
Det abstrakte og det realistiske kæmper imod hinanden i Nicolei Fabers teaterversion af Woody Allens ”Blue Jasmine” på Odense Teater.
Julekalenderen ”Snefald” fungerer vældig godt i teaterversionen på Odense Teater, hvor handlingen er skåret ned til to velfortalte timer.
Odense Teaters ”Den store Gatsby” er enten for teatralsk eller ikke teatralsk nok og ender derfor som et halvdårligt stykke skuespil.
Noah Haidles "Mr. Marmalade" på Odense Teater om den ensomme og oversete Lucy på 4 år er en tragisk, men hysterisk morsom komedie.
Virkemidler og visuelle valg kolliderer i ”Mio, min Mio” på Odense Teater, mens Mathias Sprogøe Fletting imponerer som den 9-årige Mio.
Odense Teater opsætter Kjeld Abells “Anna Sophie Hedvig” i en delvist farce-pjattet og spændings-dramatisk iscenesættelse.
Hans Rønne er klar med endnu en menneskenær forestilling i "Slagballe Banke", hvor kærlighed, fællesskab og musik er afgørende elementer.