Signe Egholm Olsen og Rasmus Bjerg forsvarer forbilledligt deres usympatiske roller i Det Kongelige Teaters opsætning af tragedien ”Medea”.
Peter Langdals rodebutik af en iscenesættelse gør teksten mere håndgribelig i Det Kongelige Teaters opsætning af Linn Ullmanss ”De urolige”.
Teaterversionen af Tine Høegs roman ”Tour de chambre” byder på nogle træge minutter, men også imponerende gode skuespilpræstationer.
Brunhilde Pomsel arbejdede for Joseph Goebbels, men i ”Et tysk liv” forklarer hun, hvordan hun selv faldt for den nazistiske propaganda.
Anna Balslevs version af ”Et dukkehjem” er skåret ind til benet, men dermed kommer vi også til at savne vigtige elementer i dramaet.
Der er ekstremt underholdende slapstick og en lidt for sympatisk Scrooge i Nørrebro Teaters opsætning af ”Et juleeventyr”.
Kvindelige ledere og sexistiske mænd er på tapetet i Sigrid Strøm Reibos moderne opsætning af ”Penthesilea - krig mellem kønnene”.
En smuk scenografi, en grotesk iscenesættelse og fremragende skuespil udgør tilsammen Det Kongelige Teaters ”Symposion” af Platon.
Med ironisk distance fordufter dramaet i Thomas Bendixens ”Hvem er bange for Virginia Woolf?” af Edward Albee på Det Kongelige Teater.
En fysisk velkørende Frank Thiel i "Bilisten"! Fra Mungo Park Kolding besøger forestillingen "Bilisten" Teater Katapult i Aarhus. Forestillingen er en monolog med Frank Thiel om en eksemplarisk bilists deroute fra færdselslovlig til uforsvarlig.