Aarhus Teaters ”Force Majeure” er et farceagtigt teatralsk og grundkomisk kammerspil, der udstiller og udfordrer den gængse familiestruktur.
Jens Jørn Spottag portrætterer mesterligt titelrollen i Aarhus Teaters "Kong Lear", men iscenesættelsen savner klare konceptuelle valg.
Dramatikernes midtvejsprojekt "Bang" er blandt efterårets bedste forestillinger, og den spilles af et usædvanligt imponerende ensemble.
Det er desværre kun de sidste 15 spændingsfyldte og velfortalte minutter af Aarhus Teaters version af "Melancholia", der kan anbefales.
Blanche DuBois' fald fra overklasse til galeanstalt er fremragende fortalt i Aarhus Teaters kliniske fortolkning af "Omstigning til Paradis".
Instruktøren og de medvirkende på Aarhus Teater lader os forstå poesien, humoren og meningen i "Romeo & Julie", som vi sjældent forstår den.
Der er både komiske og tragiske genretræk i Aarhus Teaters opsætning af ”Kagefabrikken”, som udfordrer grænserne for den personlige frihed.
Forestillingen dyrker spændingsfeltet mellem realisme og surrealisme, hvor lyd, scenografi og iscenesættelse går op i en højere enhed.
Mens Aarhus Teater spiller en 6-stjernet forestilling nede i kælderen, bliver ”Den vægelsindede” på Scala måske sæsonens værste forestilling.
Fiktion og virkelighed smelter sammen i Sargun Oshanas iscenesættelse af den grænseoverskridende forestilling "Audition" på Aarhus Teater.