Det selvbiografiske onemanshow "Dobbelt V" af og med Wahid Sui Mahmoud passer til Blaagaard Teaters nye profil, men halter rent dramatisk.
Den virkelige kannibalsag fra Tyskland i 2001 er blevet til et stærkt fortalt krimidrama, der skaber rædselsfulde billeder hos publikum.
Sargun Oshanas eksperiment "Xistens" på Teater Grob, hvor manuskriptet er skabt af en kunstig intelligens, er heldigvis langtfra åndelig føde.
Sargun Oshanas rædselskollage ”Terror/is/me” på Odense Teater er en frygtelig og ubehagelig forestilling, som du ikke må snyde dig selv for.
Forestillingen "Som brødre" er baseret på Alexander Mayah Larsens digtsamling "Kongen leve" om at finde stabilitet i en ustabil opvækst.
Goethes ”Den unge Werthers lidelser” opsættes nu i to vidunderlige versioner, der går til opgaven med vidt forskellige indgangsvinkler.
Mammutteatret er tilbage med en nyskrevet forestilling – denne gang om forfatteren Jan Sonnergaard, der åbenbart stadig lever.
Fiktion og virkelighed smelter sammen i Sargun Oshanas iscenesættelse af den grænseoverskridende forestilling "Audition" på Aarhus Teater.
”Parasitterne” er en velskrevet satire af Carl Erik Soya, men i opsætningen på Aarhus Teater er det scenografien, der imponerer mest.
Sarah Kanes ”4:48 Psychosis” bliver opsat på et højt produktionsniveau på Aarhus Teater, men vi tænker for meget og føler for lidt.