Grønnegårds Teatrets opdaterede version af Oscar Wildes "En ideel ægtemand" er en sympatisk og aktuel forestilling om magtbegær og korruption.
Roland Schimmelpfennigs epos "Den store brand" om flygtningekriser og landegrænser bliver smukt og velfortalt teater på Teatret Svalegangen.
Vi savner lidt af Ramasjang-værternes kendte karaktertræk, men ellers byder årets Cirkus Summarum på et helt "summarummantastisk" cirkusshow.
Aarhus Teaters ”Alice i Eventyrland” er trods syrede kostumer, akrobatik og hårdtarbejdende skuespillere en monoton og søvndyssende omgang.
Simon K. Boberg har klogt og sirligt iscenesat ”Frank vender hjem” på Odense Teater efter Kristian Bang Foss’ velfortalte samtidsroman.
"En plads i solen" fortæller historien om Kaj Henning Bothildsen Nielsen, der blev dømt for 57 drab og adskillige attentater under krigen.
Betty Nansen Teatret opsætter Aischylos' 2500 år gamle og aktuelle drama ”De asylsøgende kvinder” om kvinders og flygtninges rettigheder.
Noah Haidles "Mr. Marmalade" på Odense Teater om den ensomme og oversete Lucy på 4 år er en tragisk, men hysterisk morsom komedie.
Forestillingen "Selvmordets anatomi", som lige nu spiller på Teater Republique, er et interessant men mislykket konceptuelt eksperiment.
Morten Hee Andersen spiller hovedpersonen Eddy i monologen ”Færdig med Eddy” på Betty Nansen Teatret efter romanen af Édouard Louis.