Et tredobbelt rovmord satte fokus på røverne fra Venslev i 1840’erne – nu genfortæller Parkteatret historien i "Udenfor lands lov og ret".
Vi behøver ikke at forestille os de asiatiske roller i ”Miss Saigon”, men der skal til gengæld opfindsomhed til at forstå sangteksterne.
Tre år efter ”Bonnie & Clyde” skaber Betty Nansen Teatret igen en velkoreograferet, veldanset og tilgængelig dansefortælling i ”I Am Gold”.
Et forvirrende persongalleri gestaltes imponerende overskueligt af kun to skuespillere i HamletScenens opsætning af "Helligtrekongersaften".
Viktor Tjernelds klimaforestilling ”At lære at dø” på Mungo Park bliver desværre en forudsigelig og ikke særligt oplysende omgang skældud.
Der er noget Olsen Banden-agtigt over planen i ”The Producers”, hvor to musicalproducenter vil tjene penge på at lave et stensikkert flop.
De medvirkende komikere i standuprevyen "Pladderhumorister vender tilbage" er både skarpe og oplagte, og konceptet er aldeles velfungerende.
I afgangsforestillingen "Himmelvendt" af Henrik Szklany får de fem denim-klædte skuespilstuderende formidlet komplekse, ungdommelige følelser.
Det er en velsmurt teatermaskine, der tøffer afsted på Teatret Svalegangen med en noget åndsbollet forestilling om aarhusianske Stig Tøfting.
Musicalen ”Elsk mig i nat” har banaliteter og melodrama nok til en hel sæbeopera, men det ringe drama opvejes heldigvis af gode sangere.