År efter år vender publikum tilbage til det engelsksprogede Crazy Christmas Cabaret i Glassalen i Tivoli, der dyrker sit kultagtige koncept.
Atomfysik, våbenkapløb og far-søn-forhold diskuteres om og om igen i Michael Freyns historiske drama ”København” om Bohr og Heisenberg.
Viktor Tjernelds klimaforestilling ”At lære at dø” på Mungo Park bliver desværre en forudsigelig og ikke særligt oplysende omgang skældud.
Konceptet er klart, og solistpræstationerne er gode, men tilsammen bliver Det Kgl. Teaters ”Den vægelsindede” for fjollet og flagrende.
Det er desværre kun de sidste 15 spændingsfyldte og velfortalte minutter af Aarhus Teaters version af "Melancholia", der kan anbefales.
Det selvbiografiske onemanshow "Dobbelt V" af og med Wahid Sui Mahmoud passer til Blaagaard Teaters nye profil, men halter rent dramatisk.
Bornholms Teater ender desværre sin bornholmerkrønike lidt for langt fra det lokale afsæt, der gjorde trilogiens første dele interessante.
Selvom Bager Jørgen og Smadremanden ikke er i deres es i år, så gør de gæstende cirkusartister dette års Zirkus Nemo uforglemmelig og sexet.
Skønne koreografier og smilende medvirkende får amatørcharmen til at overskygge Nyborg Voldspils uskarpe udgave af "Mød mig på Cassiopeia".
Dansk Rakkerpak underholder med karikeret og lettilgængelig komik, men gadeteaterforestillingen "Grænsen" har også et klart politisk budskab.