Anders Matthesen har udgivet bagom-dokumentaren "Anden taler ud", som trods sin uprofessionelle produktion er guf til standup-nørder og fans.
Kirsten Birgit og Rasmus Bruun er tilbage i ”Sommeren på Birgitø”, men Cilius og Bruun magter ikke skuespilkunsten og teaterformatet.
Den tynde nærdødshistorie i ”Anna, Walk With Me” går an, fordi iscenesættelsen bygger på stemningsfulde billeder og sublim dukkeførerkunst.
Sammen med en tysk dramatiker skulle Teater Nordkraft have fortalt om de tyske flygtninge i Aalborg, men dramatikeren glemmer historien.
Aalborg Teaters direktør Hans Henriksen laver endnu en modernisering af en klassiker, og med ”Forbrydelse og straf” lykkes det heller ikke.
Det er Disney-prinsesserne, der gør de største kunster på isen, mens resten af ”Disney on Ice” er et roderi af historier og tomme kalorier.
Selvom Det Ny Teater gør, hvad det kan for at redde den, så er ”Dance of the Vampires” så dårlig, at den aldrig skulle have set dagens lys.
Komiker og tryllekunstner Rune Klan er tilbage med endnu et personligt show – ”Håbefuld” er ikke nær så mesterligt som hans tidligere shows.
Det er ellers en lovende dramatikerdebut for Nanna Plechinger Tüchsen, men forestillingen ”De hovedløse” har alt for meget på hjerte.
Anna Balslevs teaterversion af teenagepigefortællingen ”An Education” er sjov og billedrigt iscenesat, men den savner spænding og dramatik.