Teaterkoncerten ”Jeg er jo lige her” med Anne Linnets sange er rykket fra Det Kgl. Teater til Aarhus Teater, og det har hjulpet betydeligt.
Årets Esbjerg Revyen kombinerer nye og genbrugte numre i en velskabt og varieret revy med god vægt på de medvirkendes stærkeste sider.
Bornholms Teater fortsætter sin bornholmerkrønike med en forestilling om fiskerikrisen, der gjorde tusindvis af bornholmere arbejdsløse.
Det Kgl. Teaters velskabte ”Pride” blæser til kamp for LGBT-personers rettigheder, men i Skuespilhuset møder den kun et nikkende ekkokammer.
Palsgaard Sommerspil indtager igen parken ved Palsgaard Gods – denne gang med ”Troldmanden fra Oz”, der imponerer trods en træg historie.
Dragsholmrevyen lukker og slukker i en lidt for bitter tone, men den er en demokratisk vigtig revy, som vi kommer til at mangle i Danmark.
Varde Sommerspil har Martin Brygmann i rollen som H.C. Andersen i den nyskrevne og gennemmusikalske ”Fyrtøjet – en gnist i Andersens liv”.
Der er vendt op og ned på kritikken i Grønnegårds Teatrets ”Jean de France”, der trods løse ender bliver en både morsom og moderne komedie.
Der er kun få mindeværdige numre i dette års Ganløse Revyen, men et af dem er måske nyere revyhistories smukkeste og mest bevægende øjeblik.
Hjørringrevyen er måske landets mest gakkede, skæve og morderne – også selvom iscenesættelsen af dette års revy hænger lidt i bremserne.