Det Kongelige Teaters opsætning fremhæver ungdommeligheden i ”West Side Story”, der kun næsten lever op til musikken af Det Kongelige Kapel.
Nørrebro Teaters "Kunsten at være okay" læner sig op ad teaterkoncertgenren med tekster af Nanna Cecilie Bang og musik af Thomas Buttenschøn.
Der er noget Olsen Banden-agtigt over planen i ”The Producers”, hvor to musicalproducenter vil tjene penge på at lave et stensikkert flop.
Der er vidunderlige solister og æstetiske wow-oplevelser i musicalversionen af ”Pretty Woman”, men historien er helt ude af trit med tiden.
Skønne koreografier og smilende medvirkende får amatørcharmen til at overskygge Nyborg Voldspils uskarpe udgave af "Mød mig på Cassiopeia".
Aarhus Teaters "Cabaret" er en af sæsonens smukkeste forestillinger, men dens bevidste disharmonier minder os om alt det grimme i verden.
Folketeatrets "Oh Happy Day" er på overfladen en jordnær gospelkomedie, men de skæve karakterer bærer på mere end tomme komediekalorier.
Fredericia Musicalteater opsætter rockmusicalen "Murder Ballad", der ikke indeholder den vilde historie, men som både overrasker og svinger.
Den nyskrevne musical ”She Loves You” med et soundtrack af sammenflettede Lennon og McCartney-sange imponerer først og fremmest musikalsk.
Musicalen ”Elsk mig i nat” har banaliteter og melodrama nok til en hel sæbeopera, men det ringe drama opvejes heldigvis af gode sangere.