Over 1.000 mennesker så med online, da franske Océane tog sit eget liv. Nu er historien blevet til forestillingen ”16:29” på Teater Momentum.
Sanne Søndergaards nye comedyshow ”Kontroltaber” er feminisme fuld af mandehad, mens det savner desværre en joke i ny og næ.
Musicalen ”Leonora Christina” på Odeon i Odense er for ustruktureret og for omfattende til Peter Langdals krøllede idéer og æstetiske fokus.
Adolf Hitler portrætteres i den nyskrevne monolog "Vort mismods vinter" af Andreas Dawe, som lige nu spiller på Husets Teater i København.
Iscenesættelsen af operaen "Turandot" er klumpet og meningsløs, mens Det Kongelige Kapel og de medvirkende imponerer musikalsk.
”Amadeus” på Det Kongelige Teater er en mesterlig iscenesættelse af Kasper Holten, hvor vi møder Wolfgang Amadeus Mozart og Antonio Salieri.
Aarhus Teaters og Fors Works' teaterperformance "UNTZ-UNTZ-UNTZ" giver os et lærerigt og væsenligt indblik i techno- og rave-kulturen.
Virkemidler og visuelle valg kolliderer i ”Mio, min Mio” på Odense Teater, mens Mathias Sprogøe Fletting imponerer som den 9-årige Mio.
Stina Ekblad gestalter poetisk og fysisk Dante i ”Dantes guddommelige komedie”, men desværre bliver iscenesættelsen kedelig og prætentiøs.
Snart flyver tulipaner, opkast og skældsord igennem stuen på Aalborg Teater i ”Blodbadets gud” af den franske dramatiker Yasmina Reza.